Tilbage
{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}
Artikelnr. {{::product.RSKnr}}
{{::product.EAN | aoFirstDelimitedValue}}
Ersätter: {{::product.ErstatterVare | aoFirstDelimitedValue}}

Fakturering

Det ska vara enkelt att handla hos AO. Därför utvecklar vi hela tiden vårt faktureringssystem så det kan anpassas till ditt affärssystem. Det gör det inte bara enkelt, utan också snabbt att handla hos oss. Om du föredrar fakturor i pappersformat kan vi också tillhandahålla det – läs mer på den här sidan där du får en överblick över hur fakturering hanteras hos oss.

Betalningen ska vara oss tillhanda det datum som står på fakturan. Det tillkommer en dröjsmålsränta på 2 % av det skuldbeloppet per påbörjad månad, om betalning sker efter förfallodatumet. Den pålagda räntan/avgiften ska betalas före andra skulder.

Se faktura på AOnet.se

På AOnet.se kan du hitta alla dina fakturor – även de som du kanske har svårt att hitta i dina egna arkiv.

  1. Logga in på ditt konto med ditt användarnamn och lösenord
  2. Klicka på Ditt konto i menyn under sökfältet
  3. Klicka på Fakturaöversikt i den vänstra menyn

Härifrån kan du exempelvis söka inom ett datumintervall eller söka efter en artikel enligt artikelnamn eller artikelnummer. Det är både smart och enkelt, och så får du dessutom en bra ekonomisk överblick.

Om du inte hittar menyposten Fakturaöversikt i den vänstra menyn, betyder det att du inte har behörighet att se fakturor. Om du anser att du bör kunna se fakturor kan du kontakta kundtjänst.

Betalningssätt

Som utgångspunkt finns tre betalningssätt när du handlar hos AO:

  • Kreditkonto – du har som standard löpande månad plus 20 dagar på dig för betalning. Kan användas både online och i våra butiker.
  • Kontantkonto – du betalar kontant på en gång. Gäller bara för köp i butik; inte online.
  • Förhandsbetalningskonto – du betalar in ett belopp på ett konto som du kan köpa varor på, så länge det finns pengar på kontot. Kan användas både online och i våra butiker.

Elektronisk fakturering

Hos AO använder vi oss av elektronisk fakturering, som antingen kan vara ”riktiga” elektroniska fakturor som skickas till dig som en fil som kan importeras direkt in i ditt företags ekonomisystem. Det kan också vara PDF-fakturor som är exakta kopior av de fysiska fakturorna och passar perfekt för dig om inte är redo för ”riktiga” elektroniska fakturor än.

Det är enkelt att använda elektronisk fakturering, och det ger dig en snabb överblick över hur mycket pengar du lägger på en viss arbetsuppgift, utöver själva köpet. Fakturorna skickas direkt efter köp så att dina räkenskaper alltid finns bokförda. Därmed kan du också snabbt skicka räkningar till dina kunder efter utfört arbete.

Du kan läsa mer om elektronisk fakturering här och samtidigt få en överblick över vilka fakturaformat som passar dig bäst.