Tilbage
{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}
Artikelnr. {{::product.RSKnr}}
{{::product.EAN | aoFirstDelimitedValue}}
Ersätter: {{::product.ErstatterVare | aoFirstDelimitedValue}}

E-fakturering

Elektroniska fakturor är en stor fördel för både dig som kund och för oss som leverantör. På den här sidan kan du läsa mer om möjligheterna för elektroniska affärer med AO.

Vad är elektroniska fakturor?
Elektroniska fakturor kan vara två saker:

  • ”Riktiga” elektroniska fakturor är fakturor som skickas till dig som en fil och som kan importeras direkt i ditt företags affärssystem.
    Fördelar: Du slipper föra in alla fakturor i ditt affärssystem för hand och sparar dessutom pengar på minskat pappersarbete.

  • PDF-fakturor är ett alternativ till dig vars företag inte är redo att ta emot ”riktiga” elektroniska fakturor än.
    Fördelar: Det är enkelt att anmäla sig och du får dina fakturor från oss via e-post. Den bifogade PDF-fakturan är en exakt kopia av den fysiska fakturan.

Minska din kassakredit
De elektroniska fakturorna skickas till dig på daglig basis. Det gör det både enkelt och snabbt att få en överblick över hur mycket pengar du har lagt på en viss arbetsuppgift – dessutom bara en kort stund efter att du har köpt varorna.

Överblicken ger dig också möjlighet att skicka en räkning till kunden redan dagen efter att du har utfört arbetet. Ju snabbare kunden får räkningen, desto snabbare får du tillbaka dina pengar.

AO:s betalningsfrist förblir densamma, även om fakturan skickas elektroniskt. Detta, tillsammans med den snabbare betalningen från dina kunder, betyder att du ligger ute med mindre pengar. Därmed kan du minska din kassakredit och spara pengar på räntor.

Så här kommer du igång
Hos AO kan vi hantera alla vanliga fakturaformat. Men det är naturligtvis viktigt att du ser till att välja ett elektroniskt fakturaformat som passar till ditt affärssystem. Prata med din it-leverantör om vilka format du kan ta emot i ditt system. Om du har några frågor kan du kontakta vår it-avdelning via e-post: it-support@ao.dk.

EDI med AO
AO använder Elektronisk Samhandel (EDI), och vi vill gärna samarbeta med alla våra kunder och leverantörer på det här sättet. Ta reda på mer om ämnet och om hur du kommer igång genom att klicka på den knapp som riktar sig till dig – kund eller leverantör.

Olika fakturaformat
Det finns många olika format för elektronisk fakturering. De mest användbara har vi lagt upp i nedanstående schema.

Bli kund hos AO

Bli kund hos AO (...)
Registrera dig